Demi manfaat ILMU, kita Bertemu dan Bertamu...

Sunday, June 5, 2011

Berbahasa untuk menyeru kepada Allah....

Adakala airmata saya bergenang mengenang puluhan ribu saat-saat lalu yang telah hilang, adakala juga saya menyimpan kesal tatkala hati terleka menyimpan dendam mahupun terlupa men'cacai'kan tentang sesuatu yang tidak kena mengena dengan diri saya...adakala juga saya terlupa dalam bicara hingga membuka pula pada bahan umpatan atau dosa-dosa....satu keadaan yang akhirnya melupakan saya pada Allah, mengganggu tumpuan saya di dalam solat lalu mencuaikan pula fokus saya pada zikr dan doa-doa yang baik.

Saya berbahasa di sini...mengumpul pandangan dan cadangan...bertamu dan bertemu dengan hati-hati yang ingin berkongsi kebaikan kembali kepada Allah, saya juga sekadar untuk memberi ruang memperingatkan diri saya terutamanya...dalam kehidupan sementara serta kedudukan diri yang selalu terlupa..

Saya sebenarnya berhambatan mengejar larian waktu yang terus berlalu......menyekang laluan usia saya yang semakin sedikit tinggalnya...

No comments: