Demi manfaat ILMU, kita Bertemu dan Bertamu...

Tuesday, February 22, 2011

Di Hotel Istana Kuda Emas...

Bila saya dikhabarkan tempat bengkel yg perlu saya hadiri pada satu hari itu diubah ke satu tempat yang agak mewah...itulah Istana Kuda Emas...persinggahan 5 bintang di pinggir Seri Kembangan, agak terkejut juga. Mulanya was-was juga, lantaran belanjawan yang agak terhad untuk perbelanjaan pada tahun ini.

Namun...itulah juga destinasi yang telah ditetapkan untuk tujuan bengkel berkenaan. Kami dimaklumkan belanja di tempat berkenaan mendapat diskaun istimewa kerana salah seorang dari kami merupakan ahli di hotel berkenaan...terima kasih atas sumbangan beliau.

Saya sekadar ingin berkongsi rasa hati saya yang tiba-tiba tercuit bila belanja untuk seorang peserta ialah RM80 itu menjadi gurauan...come on la, what do you expect with RM80....ha..ha..ha (ulangan demi ulangan gurauan itu kedengaran di telinga saya). Pada mulanya, saya tak ambil endah tentang perbualan itu...cuma rasanya sebak pula apabila saya mengambil calculator dan mengira...bahawa RM80 itu boleh membeli 66 bungkus nasi lemak berharga RM1.20.... (harga nasi lemak di gerai berdekatan rumah saya yang enak dan mengenyangkan). Entah...rasa bersalah pula...

No comments: