Demi manfaat ILMU, kita Bertemu dan Bertamu...

Friday, August 6, 2010

PENGISIAN BLOG MULAI HARI INI DAN SETERUSNYA...

Dengan izin Allah, buat pertama kalinya saya menghabiskan bacaan surah Al Baqarah dalam tempoh pembacaan hampir sejam dalam satu malam. Bukanlah niat saya untuk menyatakan ianya dalam konteks untuk mempamerkan kelebihan...namun ia merupakan satu situasi yang tidak pernah saya terfikir tentangnya sebelum ini. Demikianlah, Allah izin kita ini sebenarnya mempunyai kekuatan dan kemampuan dalam mengaplikasikan ruang waktu sewajarnya menurut keutamaan....kitalah juga dengan azam dan keinginan serta izin dari Allah mampu untuk merealisasikannya. Sekadar saya mengingatkan diri saya bahawa kemampuan untuk saya menghabiskan bacaan alquran sepatutnya bukan berbulan-bulan seperti yang saya lakukan hingga ke hari ini tetapi dalam julat yang lebih singkat sebenarnya.

Dalam masa yang sama, saya menerima banyak teguran dalam konteks saya menilai, mentafsir, bertindakbalas serta menuliskan tentang sesuatu isu yang terkadang menyebabkan situasi yang tidak saya duga. Saya memandang di hadapan ini...terlalu banyak sebenarnya ruang yang perlu saya isikan dengan mutiara dan faedah kehidupan yang wajar saya dahulukan. Setiap yang tertulis di tinta ini selama ianya telah bermula...jika ada yang tersingkap dan terguris; setulus kemaafan saya pohonkan.

Sedikit ruang di alam cyber ini, insyaAllah pada tulisan dan catatan berikutnya akan saya juruskan dalam bentuk tulisan dan penyampaian yang merupakan tazkirah buat diri dan hati saya sendiri terutamanya serta juga buat sesiapa yang sudi membacanya.

No comments: