Demi manfaat ILMU, kita Bertemu dan Bertamu...

Friday, December 16, 2011

Ya Allah.... tutupkan jalan fitnah dan dakyah...bukakanlah pintu da'wah buat kami...

Setulus hati...saya mohon keampuan dari Allah atas segala khilaf dan kesilapan; sesuatu yang mungkin saya fahami di luar batas kebenaran atau skop seperti yang diredhai Allah. Yang mana kadang-kadang ianya terlontar untuk memberikan bicara atau terjemahan yang tidak menepati kebenaran.

Penulisan di blog ini adalah merupakan antara terjemahan rasa hati dan kefahaman saya untuk menyeru kepada kebaikan... juga sebahagian usaha untuk mengekang kejahatan yang sangat diharapkan oleh syaitan-syaitan di kalangan jin dan manusia.

Saya bukan menulis untuk sekadar dibaca... namun di ruang ini sebenarnya saya bertemu dan bertamu dengan setiap individu yang kenal dan mungkin juga tidak pernah kenal tentang diri saya.. yang mana setiap apa yang cuba saya kongsikan, satu taklif berat menanti saya yang terutamanya untuk sama-sama melaksanakan.

Dalam surah Al 'Ala, Allah memperingatkan tentang bermanfaatntya peringatan..terutama bagi jiwa yang khusyu' penuh merendah diri dan takut (pada azab Allah). Mereka yang lari jauh..... gagal memandang...meremehkan...enggan mendengar atau mengambil peringatan...tertinggal untuk menempah tiket ke neraka yang menjulang-julang wujudnya.

Ya Allah...Tuhan yang Maha Mendengar doa, Tuhan yang Maha Melihat pada hajat dan permintaan isi hati, Tuhan yang Maha mengabulkan doa...bantulah kami untuk menjauhkan diri pada perkara-perkara yang tidak ada kena mengena dengan kami, tutupkan liang dan laluan untuk kami berkongsi fitnah, amarah dan da'yah...BUKAkanlah untuk kami seluas-luasnya peluang dan usaha da'wah....

No comments: